در پست پیشین روند یافتن بهترین راه تمرین و یادگیری زبان با توجه به شرایطم را برایتان شرح دادم و در این پست قصد دارم نحوه یادگیری خودم با این متد را توضیح دهم.

همانطور که در پست قبل اشاره کردم در حال حاضر مشغول یادگیری زبان از طریق ویدویوهای تد هستم و دلیلش را نیز خدمتتان عرض کردم.

یادگیری زبان از این طریق را من به صورت زیر انجام می دهم.

1-      در مرحله اول معمولا ویدیو را با زیرنویس انگلیسی فقط تماشا میکنم. مگر اینکه سطح کلمات آن خیلی بالا باشد که در این صورت زیرنویس را به فارسی تغییر میدهم و سری دوم با زیرنویس انگلیسی تماشا میکنم.

2-      در این مرحله زیرنویس حتما انگلیسی است و در حین تماشا، لغاتی که بلد نیستم به همراه جمله ای که لغت در آن به کار رفته است را در یادداشت میکنم.

3-      در این مرحله معنی لغات را از دیکشنری آکسفورد ((Advance استخراج کرده و از اپلیکیشن آکسفورد صفحه لغت مربوطه اسکرین شات می گیرم تا در طول هفته معنی و مثالهایش را بخوانم.

4-      در نهایت در آخر هفته تمام لغات هفته را در دیکشنری کاغذی آکسفورد پیدا می کنم و هایلات می کنم . این کار دو مزیت دارد:


1-       درمواقعی که میخواهم لغات را مرور کنم راحت تر این کار را انجام خواهم داد.

2-      به مرور و با هایلات شدن درصد بیشتری از لغات انگیزه گرفته و سعی در تثبیت و یادگیری بیشتر خواهم داشت.

 

در آخر باید این نکته را عرض کنم که این روش برای من و شرایط من سودمند است و ممکن است برای فرد دیگری ناکارآمد باشد.